SU GİBİ AKAN
GENÇLİK YILLARI
Cihan AKTAŞ
- 189 -
manda paylaşıma açıktı! Kimsenin yakalamadığı seslere eriş-
meyi hayal edebilirdim, ne patron kısıtlaması vardı ne de za-
man. Galiba Cağaloğlu’nda edineceğim adres olacaktı benim
hakiki adresim. İstifa ettim ve daha içime yatacak bir iş bulun-
caya kadar özel bir kurumda basın danışmanı olarak çalışmak
üzere Cağaloğlu Yokuşu’nun yolunu tuttum. Sebep aileme ve
akrabalarıma anlattığım gibi işverenlerin beni büro atmosfe-
rinde başörtülü olduğum için geri planda tutmaya çalışan tu-
tumları değildi sadece. Mimarlıkta alabileceğim yol belliydi,
görüyordum. Oysa Cağaloğlu’nda hayal ettiğim edebi kamuya
dahil olabileceğim kapıları aramayı sürdürebilirdim. Basın
alanında çalışarak edebiyatta yol alabileceğimi duyuyordum.
Cağaloğlu yokuşunda sürdürdüğüm söyleşiler, keşfettiğim
kitaplar ve tanıdığım yazarlar, Valery’nin sözünü ettiği “al-
ternatif kamu”ya ulaşma arayışının bir parçasıydı. İkinci
öykü kitabım
Son Büyülü Günler
’de yer alan “Virginia Wolf
Mutsuzluğu”, mütedeyyin kadınları da hesaba katan bir edebi
kamu arayışının öyküsü sayılabilir. Sadece yazarlar ve şairler
değildi bu arayışın arkadaşları. Vapurda tanıştığım overlokçu
kızlar paralel yollardan izbe atölyelere akıyorlardı. Bir kitabın
peşinde olan akrabam için öğle tatilinde Birleşik Dağıtım’a ko-
şuyordum. Bir akraba kızı için düğün davetiyesi basılan mat-
baaları arıyordum. Sirkeci’ye inen kestirme yan yol her zaman
çok kalabalık olurdu. Geçerken yol üzerindeki ikinci el kitap
satılan tezgâhların önünde duraklamadan edemiyordum.
Ak
Zambaklar Ülkesi
,
Avare Yıllar
,
Yeşil Yıllar
,
Orkide, Acımak
,