91
İletişiminzorluolduğuoyıllardaNecipFazıl, Peyami
Safa, Nâzım Hikmet, Fethi Gemuhoğlu hakkında
bilgi sahibi olmak için çırpınırdılar. Dostoyevski’nin
“Suç ve Ceza”
romanını okuyup, Dostoyevski’nin
Batılı mı Doğulu mu olduğunu tartışırlardı günlerce.
Cahit Zarifoğlu’nun yoksul evinde şiir günleri dü-
zenlediler.
“İkinci Yeni”
şiir akımını benimsediler. Cemal Süreya,
Edip Cansever, Turgut Uyar’ın şiirlerini gece gün-
düz demeden, bıkmadan-usanmadan birbirlerine
yüksek sesle okudular.
Zarifoğlu’nun kırık penayla çaldığı gitarı soluksuz
dinlediler.
Cumhuriyet
Gazetesi
muhabiri
Doğan
Keçecioğlu’nun K.Maraş’ta çıkardığı
“Gençlik”
ga-
zetesinin kültür sanat sayfasını yaptılar.
Çalışkandılar. Hiç yorulmadılar. Daha yolun başın-
daydılar. Sonuçta:
Kahramanmaraş Lisesi o dönem; Akif İnan, Erdem
Bayazıt, Rasim ve Alaaddin Özdenören ve Cahit
Zarioğlu gibi, bugün İslami çevrelerin büyük saygı
duyduğu şairleri-yazarları yetiştirdi.
Onlar sadece ürettikleriyle değil, o genç yaşlarında
toplumsal hayat içindeki duruşları, üslupları ve za-
rafetleriyle de örnek oldular. Hepsi üniversiteye git-
tiler…