26
etrafında toplanır. Sözgelimi, Sait Faik en önemli
çalışmalarını
Ağaç
ve
Büyük Doğu
’da yayımlatır.
Sol görüşlü birçok genç kalem, onun yanında yetişir.
Bu dönemde onun keskin biçimde İslam sanatı,
İslam ideolojisi, İslam medeniyetine yönelimi siyasi
anlamda CHP ile karşı karşıya gelmesine neden olur.
Bu nedenle mahkemelerde pek çok sorgulamayla
karşı karşıya kalır. O dönemlerde yanındaki pek
çok kişi
Necip Fazıl’
ı terk eder. Her kapanışta bazı
kişiler,
Necip Fazıl
’ı yalnız bırakır; ama bir taraftan
da
Sezai Karakoç, Nuri Pakdil, Rasim Özdenören, Akif
İnan, Atasoy Müftüoğlu
gibi genç kalemler okur
sütunlarından yetişir.
1960’ta hapishaneden çıktığında,
“Herkesi yanıma
almayacağım.”
der. Genç kalemlerle birlikte olmayı
tercih eder.
İnsani ilişkileri çok iyidir. 1940’lı 1950’li yıllarda solun
bastıramadığı bazı dergiler vardır. Matbaaların
basmaya yanaşmadığı bu dergiler, ‘Üstad’ın
tavassutu’ ile basılır.
13
Çile
adlı şiiriyle birkaç yıl öncesine kadar süren
buhranlı dönemini bir kez daha hatırladığı yıllarda
Neslihan Hanım
’la evlenir. Evliliğinin ikinci yılında
yeniden askere alınmışken yazdığı siyasi bir yazı
nedeniyle ilk hapis cezasını alır. Bir tür disiplin cezası
niteliğinde olan bu bir günlük ceza, gelecekteki
çileli mahkûmiyetlerinin habercisidir aslında. Kendi
çelişkilerinden arınmış
Necip Fazıl,
giderek daha
politik ve daha sert eleştiren biri olmaya başlar.
13
Ali Haydar Haksal;
Necip Fazıl Dün de Anlaşılmadı Bugün de,
Yeni
Şafak Kitap, 1 Ağustos 2007.