138
komşu odalarında Haldun Taner’le birlikte kalırlar.
Haldun Taner, Necip Fazıl’ı Devlet Tiyatrosu’ndaki
bir oyununa davet eder. “Bir numaralı koltuğu ayır-
sınlar, gelirim.” der. Müellif yerleri dördüncü sıra-
dadır. “Siz onlara Necip Fazıl geliyor deyin, onlar
bir numarayı ayırırlar.” karşılığını verir. Dediği gibi
de olur. Necip Fazıl hayatı boyu hep bir numaralı
koltuğu isteyen, bunu kesin olarak hak gören şirin
bir şairdir. Ayrıca başkalarının kendini değerlendi-
riş tarzını da beğenmez. Sevmediği, tutmadığı kişi-
lerin takdirine ise tenezzül etmez.”
108
Şiirlerini, masa başında, filozof edasıyla, özel kalem-
lerle, özel kâğıtlara değil, sigara kâğıtlarına, okun-
muş gazete kenarlarına yazar.
Hasta olduğu zamanlarda bile ‘yazma’ eylemine ara
vermez.
Daima sokakta, şu ya da bu faaliyette bulunurken,
hatta yemek yerken, rüyada bile düşünen adamdır.
Çile
şiirinin yazımı aylar sürer.
Otel Odaları
’nı kur-
şun kalemi de olmayan bir gece otelde hafızasında
yazar.
109
108 Haldun Taner;
Necip Fazıl
, Milliyet, 5 Şubat 1984.
109 “Üstad’ın bir günü mesela: Dört saatten fazla uyuduğunu bilmiyorum.
(…) Yataktan kalkar kalkmaz büyük bir zindelik ve dinamizm içinde kal-
dığı yerden devam ederdi. Günlük hayatı da çok enteresan, çok değişikti.
Gün içine kimsenin altından kalkamayacağı ve mahiyet itibariyle de bir-
biriyle uymayan işleri sığdırırdı. Bir duruşmaya gider, belki mahkûm olur,
oradan çıkar diğerine gider, savunmasını yapar, giderken gelirken yolda
başmakalesini yazar, başmakalesini yazarken çerçeveyi yazar, yürürken
aklına bir iki mısra gelir, hemen onları yazar bir kibrit kutusuna, sonra
gelir bir ata biner, bizi alır denize götürür, müzik dinler, bizimle oynar
şakalaşır, sonra ne bileyim konferans varsa konferansına gider. Bütün
bunları yirmi dört saat içinde yapardı.” Kâmil Büyüker;
Doğumunun 100.
Yıldönümünde Üstad Necip Fazıl Kısakürek Üzerine, Üstad’ın Oğlu Bü-
yük Doğu Yayınları Sahibi Mehmet Kısakürek ile Söyleşi,
Kitap Postası,
S. 4-5, Temmuz-Ağustos 2005.