10
Yüzünü saklamadan ağlıyorsun
Demek ki
Sen başka birisin
Tırnağını dişlerine vuruyorsun düşünürken
Demek ki sen başka birisin
Bir alev fışkırması parıldıyor yüzünden
Demek ki başka birisin
-Saçların söz dinlemiyor-
Işıklı pencerelere vuran gölge sen değilsin
Başka birisin
Alâeddin Özdenören
***
Modern şiir lirik ben’i dönüştürerek şiirin ikinci
(dramatik) ve üçüncü (epik) seslerini kapsayacak
derecede genişlemiş; biz’i, şiirin seslerini kendinde
toplayarak ben temelinde yeniden düzenlemiş, şiir
tarihindeki büyük değişimlerden birisini gerçekleş-
tirmiştir. Bu itibarla modern şiir, önemli ölçüde kişi-
sel deneyimdir. Şair modern şiirde ilgi duyduğu ko-
nuları, tarihi, kültürü kişisel deneyiminin bir parça-
sına dönüştürür. O, şiirinin içinde bütün varlığıyla
boylu boyunca yatar. Şiirde her şey ondan, onun bir
parçası olarak taşar. Bu itibarla şairin hayatı, dünya
görüşü, yaşantısı, ona ilişkin her hususun özü şiirin-
dedir. Sanat hayatla ve insanla aramızda duran bir
pencere, bir bakış açısı, belirli kurallar bütününe da-
yalı sistematik bir disiplindir. Sanat, hayat değildir.
İnsan değildir. Bunları gösteren, değerlendiren, yo-
rumlayan, aradaki, sanatçıyla hayat ve insan arasın-
daki yapıdır. Bunun için hiçbir sanat eseri
hayatın