6
tiplerin de yer aldığı kitapta, yaşamına de-
vam edebilmesi için Karagöz, aslına bağlı
kalınarak günümüze getirilmeye çalışılmış-
tır. Oyunlar konunun akışıdır. Doğaçlamak;
eklemek, çıkarmak, seyirciye göre seviyeyi
ayarlamak Hayalbaz’a kalmıştır.
Tahammülün azaldığı günümüzde maalesef in-
sanların sandıkkârlık yapacak kadar sadaka-
ti ve çıraklık yapacak sabrı kalmadığı için
hayalci yetişmiyor. Teknoloji çağında in-
ternetten öğrenilmeye çalışılan mesleklerle
“sanal çıraklar” hediyelik tasvirlerle alış-
veriş merkezlerinde ramazandan ramazana boy
gösterir oldu. Bu şekilde bu sanatın bırakın
gereken değeri bulmasını, o gösteriyi izle-
yen birisinin Karagöz buysa müzede kalsın
demesi çok normal değil midir? Tüm bu kaygı-
lar ışığında, bugün Karagöz’ü gerçek anlam-
da temsil eden az sayıda sanatkârın, mümkün
oldukça insan yetiştirmesi ve bugüne konu-
şan oyunlar bırakması elzemdir. Yoksa İbn-i
Sina’nın “ İlim ve sanat takdir edilmediği
yerden göç eder” sözü bir kez daha gerçek-
leşmiş olacaktır.
Bu kitap; Karagöz yaşamış mıdır, nereden
gelmiştir vb. sorulara cevap aramak veya tar-
tışma doğurmak yerine onu bugün de yaşatabil-
mek ve sahip çıkabilmek amacıyla hazırlanmış-
tır. Eğitimcilerin, profesyonel ya da amatör,
bu işe gönül vermiş herkesin kaynak bulma
sıkıntısına umarım bir nefes olur. Şimdiden
her ne kadar sürç-i lisan ettimse affola...