Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 64

62
Eğer yaptığımız edebiyat İslami bir edebiyatsa yaptığımız
bu edebiyat İslamın bu alandaki ilkelerini de temsil ediyor
demektir. Temsilci veya vekil, asilin aynısıdır derler, değil
mi? Edebiyat alanında İslam adına bir şey söyleniyor ise
bu söylenenler İslam’ın edebiyatıdır; böyle olmasa bile bu
manaya gelir. Fakat bizim bunu söylemeye hakkımız var
mı? Konjonktür yarın bir gün değiştiği takdirde İslam
edebiyatı bu edebiyat olmayacak, o günün konjonktürüne
göre başka isim alacak. Dolayısıyla buna ‘İslami edebiyat’
demektense ‘Müslümanların edebiyatı’ demek daha doğ-
ru, daha uygun olur.”
10
Bir Ekip Hareketi
Mavera
dergisi bir ekip hareketi olarak başlar ve
ekip hareketi olarak devam eder. Yayımlanmaya
başlamadan önce
“Mavera kimin dergisidir? Kimler
adına konuşuyor?”
sorularına cevap teşkil edecek bir
mektup yazılması ve bu mektup/bildirinin ulaşma-
sı gereken bütün vatan sathına ulaştırılması gerekir.
Arkadaşlar, o mektubu yazma görevini Özdenören’e
verirler. Özdenören de verilen görevi yerine getire-
rek söz konusu bildirgeyi imzasız olarak (Mavera
imzasıyla) yayımlar. Önceden ciddi bir çalışma ne-
ticesinde derginin formatı hazırlanır ve her bölümü
planlanır. Buna göre, derginin baş sayfaları şiire,
orta sayfaları ise deneme ve öyküye ayrılacak; son
sayfalarda da
“Çeşitlemeler”
başlığı altında bir bö-
lüm açılacaktır. Bu bölümde, isteyen herkes düşün-
ce, görüş ve kanaatlerini; bir kitap veya dergi hak-
kındaki fikirlerini; seyahate gittiği memleket, belde
veya bölge hakkındaki izlenimlerini yazıp okuyucu-
10 Üzeyir İlbak; a.g.y.
1...,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63 65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,...174
Powered by FlippingBook