95
KAMP LİDERLİĞİ
4. İşle ilgili sorunlar baş gösterdiğinde kime ve nereye müracaat edileceğini
açıkça belirler.
5. Hangi görevlerin ne zaman yerine getirilmesi gerektiği ile ilgili kesin
bilgilerin elde edilmesiyle etkili bir planlamanın yapılmasına yardımcı olur
(örneğin, periyodik olarak ve kamp sonunda hangi raporlar hazırlanacak).
Çalışanın El Kitabı
Kampların çoğunda çalışanlar için hazırlanmış bir
el kitabı bulunur ve bu kitap
kamp başlamadan önce çalışanlara gönderilir ya da kamp başında elden teslim edilir.
Bazı kamplar ise
bu bilgileri kendi internet sayfalarında yayınlar. El kitabı, baştan
sona dikkatle incelenmesi ve gelecek için
de bir başvuru aracı olarak muhafaza
edilmesi gereken spesifik bilgi ve belgeleri içeren
kapsamlı bir başvuru kitabı
olmalıdır. Kampın misyonu, felsefesi ve hedefleri, kısa tarihçesi, kamp teşkilatına ait
organizasyon şeması, personel politikaları ve imtiyazları, kamp gelenekleri, örnek
kayıt formları, kamp tesislerinin ve birimlerinin
açıklamalı haritası, acil durum
prosedürleri,
personelin izin günleri ve zamanları, malzeme ve tesisleri ne şekilde
kullanacağıyla ilgili politikalar, personel toplantıları, kamp içi eğitim uygulamaları
ve risk yönetim planı gibi konularda bilgiler içerebilir.
Kamp Öncesi Eğitim
Kamp liderleri ve diğer personel, kampçılar kampa gelmeden birkaç gün, bir hafta
ya da çok daha öncesinde kamp bölgesine gelerek kamp öncesi eğitime katılmalıdır.
ACA Akreditasyon Standartları (HR-11) konaklamalı kamplar
için 5-6 günlük,
gündüz kampları içinse 3 günlük bir kamp öncesi eğitim uygulanmasını
gerekli
görmektedir. Bu kamp öncesi eğitim
süreci, yeni kamp liderleri için önemli bir
oryantasyon, eski personel içinse bir hatırlatma imkânı sağlamaktadır. Eğitim,
herkese birbirini tanıma ve kamp ortamına, rutin
faaliyetlere, programa ve kamp
geleneklerine
alışma imkânı sağlamalıdır. Ball ve Ball (2004)
aşağıda kamp öncesi
personel eğitiminin genel hedeflerinden bahsetmektedir:
1. Personele kampın temel felsefesini ve hedeflerini aşılamak ve bunun işlem
ve faaliyetler üzerindeki olası etkilerini belirlemek.
2. Personelin kampta yaptığı işten gurur duymasını sağlamak ve çalışanlar
arasında uyumlu bir çalışma ilişkisi oluşturmak.
3. Gerekli program becerilerini öğretmek, pekiştirmek.
4. Yaş gruplarının özelliklerini tanıma ve anlama becerisi geliştirmek ve bu yaş
gruplarıyla çalışabilmek için gerekli düşünce yapısını oluşturmak.
5. Bireysel sorumluluklarıyla ilişkili olacağı için çalışanlara kamptaki genel
çalışma prensipleri ve kurallarını anlama olanağı sağlamak.
6. Çalışanları başarılı bir yaz sezonu için hazırlamak, güçlendirmek ve motive
etmek.
7. Çalışanlar arasında takım oluşturma becerilerini güçlendirmek ve takım ruhu
yaratmak.
Kamp öncesi eğitim programı, personelin hem kendi başına hem de diğer kamp
çalışanlarıyla birlikte yaz dönemi için plan yapabilmesine imkân verir. Bu dönemde