113
aracı gibi de düşünülmemelidir. Böyle bir çerçevede
kavrandığı ve böyle bir tabana oturduğu takdirde,
demokrasi yabancılık havasından kurtulacak ve
yerlileşme sürecini tamamlamış olacaktır.”
Partinin
kuruluş
gerekçelerinin
daha
net
anlaşılabilmesi için Sezai Karakoç’un hem bir siyasi
parti genel başkanı ve hem de elliyi aşkın esere
imza atmış bir düşünür sıfatıyla ortaya koyduğu
düşünceye ve eyleme bakmak gerekir. Partinin
kuruluşundan önce yayımlanan
Parti ve Biz
başlıklı
yazısında şunları dile getirir: “Allah’ın izniyle, biz
diriliş görüşü sahiplerinin de partisini kurma zamanı
yaklaşıyor. Toplum hakkındaki düşüncelerin hep
teoride kalmaması için böyle bir girişim bir bakıma
bir zaruret, bir bakıma da bir görev- dir. Ömrü
sadece düşüncelerle uğraşmayla doldurup zihni
tatminle yetinme ve toplumun fiili durumuyla
ilgilenmeme, bizim kârımız olamazdı zaten. Partiyi,
toplumun güvenliği, sağlamlığı ve mutluluğu için
kurulmuş bir organizma olarak düşünmek gerekir.
Yani, en azından sonuç itibariyle, parti bir amaç
değil, bir araçtır. Toplum hakkındaki düşüncelerin
gerçekleşmesi için aynı ideale bağlı kişileri sinesinde
toplayan bir kuruluş olarak bir araç.”
PARTİNİN İLKELERİ
Diriliş,
fizikle metafiziği, geçmişle geleceği, içle
dışı dengeye oturtmuş ve varoluşunu tamamlamış
ruhun, kişisel, toplumsal ve evrensel anlamda,
‘soyut’ ve ‘somut’ üslubunun adıdır. Somut anlamda
bir medeniyetin oluşuna çıkar. Medeniyetse devleti
doğurur.
Diriliş
’inanaeksenini oluşturan ‘medeniyet’
tezi, partinin de çıkış noktasıdır. Programda yer alan