Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 26

21
KAMP LİDERLİĞİ
Araştırması gösteriyor ki, 1980 yılından 2008 yılına kadar Amerika’da obezite
oranı yetişkinlerde ikiye, çocuklarda ise üçe katlanmıştır (Hastalık Kontrol ve
Önleme Merkezleri [CDC], 2010a). 2007-2008 yıllarında, 2 ile 19 yaş arası çocuk
ve ergenlerin yaklaşık %17’si obezdi. 2009 Gençlerde Riskli Davranış Araştırması
(CDC, 2016), lise öğrencilerinin %12’sinin obez, %16’sının ise fazla kilolu
olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ne yazık ki, haftalık formalite gereği yapılan birkaç
beden eğitimi dönemleri dışında, bu sağlık ve fiziksel gelişim sorununa yeterince
önem gösterilmemektedir.
Eski kırsal ev ortamlarının aksine, günümüzde pek çok ailede hem anne hem de baba
ev dışında çalışmaktadır. Çalışan anne ve babalar, boş zamanlarını çocuklarından
uzaklaştıran faaliyetlerle harcarken, ailenin beraber geçirdiği zaman kısalmaktadır.
Bazı anne babalar çocuklarına arkadaşlık yapmak, sorunlarını dinlemek ve onlarla
bir şeyleri paylaşmak yerine, onları mutlu edeceğini sandıkları sinema, televizyon,
video, bilgisayar oyunları ve diğer materyaller için verdikleri izinlerle bu durumu
telafi etmeye çalışmaktalar.
Günümüzün şehir çocukları ile geçmişin kırsal kesim çocukları arasındaki başka
bir fark da günümüzde çocukların daha fazla boş vakti olmasıdır. Ne yazık ki,
günümüzde çocukların çoğu ebeveynleri tarafından belirlenen belli bir kalıbın içinde
kalarak kendilerine sunulan teknolojik cihazların ve ticari tuzakların bağımlısı
hâline gelmektedirler. Hâl böyleyken, çocukların kendilerine heyecan dolu, anlamlı
ve yepyeni fırsatlar sunan kamp aktivitelerine katılmaktan neden bu kadar çok zevk
aldıklarını anlamak zor değildir.
Kampların Başlangıcı
19. yüzyılın ikinci yarısında avantajları için şehre koşan bazı insanlar şehir
yaşamının umdukları kadar huzurlu bir yer olmadığını anlamışlardır. Birçok insan
birbirine yakın bir şekilde yaşayınca aniden problemler ortaya çıktı. Bazıları için en
önemli sorun çocuklarının büyüme tarzlarındaki değişimdi. Yoksul aile çocukları ev
işleri, çıraklık ya da ev dışındaki ufak tefek işlerle meşgul olurken, varlıklı ailelerin
çocukları ihtiyaçlarını karşılayan özel hizmetçilere sahiptiler ve durum varlıklı aile
çocuklarına bolca boş zaman bırakıyordu.
Bu çocuklar için kamp doğayla ve diğer çocuklarla olan kopukluğa kabul edilebilir
bir çözüm gibi görünüyordu. Kendilerini bu işe adamış bazı erkek ve kadınlar
ormanlık alanlarda genç grupları organize etmeye başladıkları zaman, ilk kamp
faaliyetleri de Amerika’da başlamış oldu. Kampçılık ilk olarak New England
eyaletinde ortaya çıkan ve gelişen bir “Yankee konsepti”ydi. Daha sonra hızlı bir
şekilde ülkede yayıldı ve günümüzde dünyanın birçok yerinde mevcuttur.
İlk Okul Kampı (1861)
Hangi kampın “ilk” kamp olduğu tartışmalıdır, ancak tarihçi Eleanor Eells’in da
(1986), belirttiği gibi, hangisinin “ilk” olduğuna karar vermek, deneysel öğrenmeye
yapmış olduğu etki kadar önemli olamaz. Round Hill Okulu, açık hava yaşamına ve
faaliyetlerine büyük önemveren bir hazırlık okulu olarak 1823 yılındaMassachusetts
eyaletinin Northampton kentinde kurulmuştur. Ancak bu okul yatılı gezilere önem
vermediği için, çoğu kimse bu okulu ilk kamp olarak kabul etmez.
Frederick William Gunn genel olarak kampçılığın babası olarak kabul edilir. Gunn,
Round Hill Okulu
1...,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,...374
Powered by FlippingBook