13
KAMP LİDERLİĞİ
yollardan elde edebilirler. İki ya da daha fazla lider veya rehber sorumlu olur ve
gezi bir hafta ya da bütün bir yaz dönemi boyunca sürebilir. Diğer hobi kampları
çim hokeyi, tenis, su sporları, basketbol, at binme, doğa ve bilim çalışmaları,
tiyatro, müzik, dans, dinî eğitim, özel eğitim ya da dil eğitimi gibi belirli
aktivitelere odaklanır. Bazı gruplaşmaların yukarıda belirtilen kampların ilkelerini
tanımlamamasına karşın, kamp sözcüğü bazen aynı etkinliği takip eden insan grubu
içinde söylenir. Yine de birçok hobi kampı mevcuttur.
Amaca yönelik kamplar genel olarak şeker hastası, epilepsi hastası, işitme engelli,
zihinsel ya da fiziksel engelli kamp üyelerine hizmet eder. Bazı kamplar karmayken,
bazıları ise aileler, yetişkinler ya da yaşlılar gibi belirli gruplara hizmet eder.
Aslında katılımcıların kamplara katılabilmeleri için engellilere özel hizmet sağlama
konusunda eğilim olsa da, engelli kampçıların birçoğu ve aileleri özel amaca yönelik
kampları tercih eder. Önemli olan şey, bu kampçıların istedikleri kamp etkinliğini
seçebilmeleridir.
Açık Hava Eğitimi ve Okul Kampları
İnsanlar bazen açık hava eğitimi ve okul kampları terimlerini birbirlerinin yerine
kullansa da aslında aynı değillerdir. Açık hava eğitimi, açık havada gerçekleştirilen
öğrenme sürecidir. Açık hava eğitiminde çevresel eğitim, çevreyi koruma eğitimi,
macera eğitimi, okul kampları, yaban hayatı terapisi ve bazı açık hava eğlenceleri
mevcuttur. Müfredat kapsamında genellikle açık hava eğitimine uygun edebiyat,
müzik, bilim, matematik, sosyal ve doğa ve çalışmaları yer alır. Açık hava eğitimi,
kişilerin açık havadaki bilgi, beceri ya da davranışlarını kullanma yeteneklerini
geliştiren her türden deneyimi içine alır ve açık havanın keyfini çıkarma fırsatı sunar.
Açık hava eğitimi her yaştan kişiyi kapsar ve her an her ortamda gerçekleştirilebilir.
Okullarda çocukların açık hava eğitimindeki ilk deneyimi, bulutların oluşumunu,
toprak erozyonunu ya da o bölgede yaşayan çok sayıda bitki ya da hayvanın
şaşırtıcı aktivitelerini gözlemlemek üzere öğretmenin onları ilk defa sınıfın dışına
çıkarmasıyla gerçekleşir. Açık hava eğitiminde herhangi bir çiftlik, hayvanat
bahçesi, müze, baraj, vahşi yaşam koruma alanı, balık üretme çiftliği ya da milli
park gibi yerlere yapılan gezilere yer verebilir. Bu eğitim, doğa ve ekoloji ya da
bitki yetiştirme ya da sınıf ortamında evcil hayvan bakımı ile ilgili film ya da slayt
izleme gibi aktiviteleri içerebilir. Balıkçılık, avcılık, doğa yürüyüşü ve kampçılık
teknikleri de bu kapsama dahil edilebilir.
Okul kampı açık hava eğitimin bir parçasıdır. Düzenli bir kamp sahasına bir ya da
birkaç sınıfın, öğretmenlerin ve diğer personelin yaptığı kamp gezisidir. Gezinin
süresi birkaç gün ile birkaç hafta arasında değişebilir. Ne okul kampı ne de açık
hava eğitimleri yeni değildir. Okul kamplarının hedefleri, sınıf ortamındaki durum
ile kamp deneyimleri arasında bağlantı kurmak için gösterilen bilinçli çaba hariç
genel olarak diğer kamplarla belli ölçüde aynıdır. Bu nedenle, uygun bir şekilde
yürütüldükleri zaman, düzenli okul müfredatının belli safhalarını destekler ve daha
anlamlı kılar. Bu tür kamplar eğitim sürecine önemli katkılarda bulunur.
Ancak son yıllarda okul kampları temel olarak “Hiçbir Çocuk Okuldan Geri
Kalmasın” gibi akımlar yüzünden popülaritesini kaybetmiştir. Yine de okul
kamplarının yapıldığı alanlarda bütün çocuklar açık hava deneyimlerine sahip
olma fırsatı bulurlar. Bu yüzden okul kampları, hiç kamp yapma fırsatı bulamayan
çocuklar dahil olmak üzere, tüm çocuklara kamp imkânı sunarak bu ihtiyacı giderir.