Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 132

130
Emel Altın & Murat Kasımoğlu
Yaşa göre gençlerin siyasal katılım boyutlarının verilerinin normal dağılım göstermediği
görülmektedir.
Veriler normal dağılım göstermediği için hipotezlerin testi için tek yönlü varyans analizi
kullanılamaz. Parametrik olmayan alternatifi olan Kruskal-Wallis H testi (k-örneklemli) ve
Mann Whitney U testi (2 örneklemli) kullanılır.
Tablo 11: Siyasal Katılım Boyutlarının Analizi: Eğitim-Cinsiyet-Üyelik-Yaş
Aktif Sivil
Katılım
Motivasyon İletişim
Kanalları
Bireysel
Karakteristik
Özellikler
Eğitim
Mann-Whitney U 22915.000 24591.000 22788.500 22601.500
Wilcoxon W 41251.000 42927.000 41124.500 40937.500
Z
-2.412
-1.239
-2.497
-2.636
Anlamlılık Düzeyi
(2 Yönlü)
.016
.215
.013
.008
Cinsiyet
Mann-Whitney U 11188.000 17832.500 16582.500 16631.500
Wilcoxon W 42563.000 49207.500 47957.500 48006.500
Z
-12.552
-8.456
-9.207
-9.204
Anlamlılık Düzeyi
(2 Yönlü)
.000
.000
.000
.000
Üyelik
Mann-Whitney U 12743.500 11750.000 10496.000 13715.000
Wilcoxon W 64746.500 63753.000 62499.000 65718.000
Z
-10.331
-10.988 -11.775
-9.718
Anlamlılık Düzeyi
(2 Yönlü)
.000
.000
.000
.000
Yaş
Ki Kare
146.057
163.311 156.192
156.617
Serbeslik Derecesi
2
2
2
2
Anlamlılık Düzeyi
.000
.000
.000
.000
Hipotez 1: Gençlerin eğitim gördükleri alana göre siyasal katılım eğilimleri arasında
anlamlı bir fark yoktur.
Tablo 11’de gençlerin siyasal katılım boyutlarından aktif sivil katılımın, iletişim kanallarının
ve bireysel karakteristik özelliklerin eğitim alanlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği
fakat siyasal katılım boyutlarından motivasyonun gençlerin eğitim alanına göre anlamlı bir
farklılık göstermediği görülmektedir. Bu sonuçlara göre Hipotez 1 reddedilmiştir.
1...,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131 133,134,135,136,137,138,139,140,141,142,...216
Powered by FlippingBook