Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 166

GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
165
Hemşirelikte Doktora Eğitimini Sürdüren Öğrencilerin Doktora Eğitimine Yönelik Görüşleri
1. Doktora Eğitimine Yönelik Olumsuz Değerlendirmeler; Öğrencilerin
doktora eğiti-
mine yönelik olumsuz değerlendirmeler
kategorisine ilişkin, eğiticiye yönelik olum-
suz değerlendirme, derslere yönelik olumsuz değerlendirme, eğitim koşullarına yönelik
olumsuz değerlendirme olmak üzere üç tema ortaya çıkmıştır. Bu kategoriyle ilgili olarak
öğrencilerin ifadeleri incelendiğinde büyük çoğunluğunun aldıkları doktora eğitiminde
yeterli olmayan alanlar olduğunu düşündüklerini belirtmişlerdir.
Eğiticiye yönelik olum-
suz değerlendirmeler teması
kapsamında 2 nolu öğrenci, “Yıllarca aynı notlar kullanı-
larak çok fazla değişiklikler yapılmadan her yıl aynı konular işleniyor” diye ifade etmiştir.
4 nolu öğrenci, “Hocalar konuya yönelik biraz daha yönlendirici ve bu konuda eğitici
olmalılar” diye ifade etmiştir. Aynı temayla ilişkili olarak 10 nolu öğrenci “Derslerde daha
çok hoca ile öğrencilerin iletişimde olabildiği, fikir paylaşımlarının yapılabildiği bir ortam
sağlanmalı” diye belirtmiştir.15 nolu öğrenci ise “Daha çok danışmana bağımlı olarak ça-
lışılmasını eleştiriyorum” diye ifade etmiştir.
Derslere yönelik olumsuz değerlendirme
temasına yönelik 3 nolu öğrenci “Ezberden uzak bir eğitim olmalı” diye ifade etmiştir.
4 nolu öğrenci “dersler ve çoğu zaman hocanın bir kez bile yorum yapmadığı boşuna
geçirilen saatlere dönüşüyor” diye belirtmiştir.
Eğitim koşullarına yönelik olumsuz de-
ğerlendirme
temasıyla ilişkili olarak bir öğrenci (8), “Ben ve çoğu arkadaşım çalıştığımız
ilin dışında bir ilde doktora eğitimine devam ediyoruz. Bu durum bizleri hem maddi hem
de manevi anlamda insanı sıkıntıya sokuyor” demiştir.
2. Doktora Eğitimine Yönelik Beklentiler; Bu kategori ile bağlantılı olarak; eğiticiden bek-
lentiler, eğitim yöntemi ve müfredata yönelik beklentiler, tez ve araştırma çalışmaları ile
ilgili beklentiler, öğrenciden beklentiler, doktora eğitimi standartları ve eğitimin verildiği
mekana yönelik beklentiler temaları belirlenmiştir.
Eğiticiden beklentiler temasıyla
il-
gili olarak farklı öğrenciler görüşlerini ifade etmişlerdir. 1 nolu öğrenci, “Hocalar öğren-
cinin kendini geliştirebileceği ve ifade edebileceği bir tartışma ortamı oluşturmalı” diye
ifade etmiştir.4 nolu öğrenci, “Hocaların mutlaka alanla ilgili okunması gereken kitapları
okumak konusunda yönlendirici ve teşvik edici olmaları gerektiğini düşünüyorum” diye
belirtmiştir. 6 nolu öğrenci, “Hocalar öğrencinin kişisel gelişimini de desteklemeli” diye
ifade etmiştir. 14 nolu öğrenci de bu görüşe benzer şekilde “Öğrenci olumlu yönde
desteklenmeli” diyerek eğiticiden beklentisini iletmiştir. 10 nolu öğrenci, “dersi veren
öğretim üyesi de en az öğrenci kadar dersle ilgili tarama ve araştırma yapmalı, öğrenci-
nin öğrenmesine katkı sağlayacak yeterli bilgi ve deneyime sahip olmalı” derken 11 nolu
öğrenci “Hocalar doktora öğrencilerini daha aktif kılmalı” diye söylemiştir.
Eğitim yön-
temi ve müfredata yönelik beklentiler teması
kapsamında söylenenlere bakıldığında;
1 nolu öğrenci, kalp yetmezliğinin fizyopatolojisini doktorada 50 slaytta anlatmak yerine
kalp yetmezliğindeki hemşirelik bakımı kanıta dayalı olarak anlatılmalı” diye ifade etmiş
“ders içeriği lisanstan farklı olmalı” diye eklemiştir. 2nolu öğrenci, “sadece teorik bilgi-
ye dayalı olmayan üst düzey eleştiri yapabilmeyi sağlayacak, problem çözme becerisi
ve yorum yapma yeteneğini geliştiren, ezberden uzak, sadece anlatıma dayalı olmayan
1...,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165 167,168,169,170,171,172,173,174,175,176,...182
Powered by FlippingBook