Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 233

228
KAMP LİDERLİĞİ
Kavanozlarda mikro-sistemler oluşturma
Avcı ve av oyunları
Kamptaki bitki yaşamını tanımak için ağaç veya çiçek rehberleri kullanma
Toprağın korunması
Kuş evleri yapma
Kuş besleme istasyonları yapma
Doğal atıklardan gübre yığını yapma
Kamp bahçeleri
Yaban hayata takip etme
Gece yürüyüşleri
Şifalı bitkileri tanıma
Bitki baskıları (yaprak ve çiçek) yapma
Eğreltiotu türü bitkileri veya yaban çiçeği bahçesi
Su yaşamı için akvaryum
Karada yaşayan canlılar için doğal bir yaşam ortamı
Doğa baskılı giysiler hazırlama
Hayvan ayak izlerinin kalıbını çıkarma
Tablo 15.3’deki okuma parçası, çocuk ile doğa arasındaki anlamlı bağlın önemini
vurgulamaktadır.
Tablo 15.3
Çocukların Doğuştan Gelen Hakları
Bütün çocuklar, sağlıklı çamurda oynama veya temiz suda gezinmenin ve
oynamanın ya da yeni gün için Allah’a minnettarlığını neşeyle öterek ileten kuşu
işitmenin tadını bilmelidir. Gün ağarırken veya batarken ortaya çıkan kelimelerle
anlatılamaz muhteşemliği ile daha da güzelleşen berrak gökyüzünü, ışıldayan
paha biçilmez hayat kaynakları ile çiğle ıslanmış sabahları, yıldızlar ile yüreği
güm güm atan ve nefes nefese kalan gecenin geniş gökyüzünü görmeli.
Masalların dünyasını yaratan çiçekler, kelebekler, canlı ve cansız yaban
varlıklarıyla yaşamalı.
Çıplak ayakla yürümenin, yağmurda ıslanmanın, huş ağacından yapılan sopaya
binmenin, çam dalı ile yokuş aşağı kaymanın, kayalara, ağaçlara tırmanmanın,
berrak bir havuza balıklama dalmanın heyecanını yaşamalı.
Islak toprağın, yeni biçilmiş otun, tatlı eğrelti otunun, nanenin, çamın, inek
nefesinin ve denizden karaya doğru gelen sisin kokusunu bilmeli.
Ağaçların yağmura ve rüzgâra verdiği cevapları, usul usul akan ve dökülen
suyun sesini, fırtınadaki denizin uğuldayan gürlemesini duymalı.
Balık tutma, ot yığını üzerinde gitme, kamp yapma, açık havada ateşte yemek
pişirme, yeni bir ülkeyi adım adım dolaşma şansına sahip olmalı.
Ata binmenin, kürek çekmenin, yelkenli kullanmanın, zevkine varmalı.
Gençliğinde doğal dünya ile o kutsal teması yaşamamış hiç kimse, doğanın,
kitapların, romanların, tarihin, şiirlerin, resimlerin ve hatta musiki bestelerinin
değerini anlayamaz, tam tadına varamaz.
- Henry Turner Bailey
1...,223,224,225,226,227,228,229,230,231,232 234,235,236,237,238,239,240,241,242,243,...374
Powered by FlippingBook