Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 222

217
KAMP LİDERLİĞİ
BÖLÜM 15
DOĞA, EKOLOJİ VE BİLİM
İnsan eli ile oluşturulmuş kapalı dünyanın dışındaki açık alanı öğrenme, bazen açık
hava eğitimi, doğa çalışması, çevrebilim, koruma eğitimi, çevreye dayalı eğitim veya
tefekkür olarak adlandırılır. Hangi terim kullanılırsa kullanılsın, hedef kampçıların
etrafındaki çevre hakkında gereği gibi düşünmelerini sağlamak, diğer bir ifade ile
sebep ve sonuç düzenini ve bu düzeni hayatlarının diğer yönleri ile bağlantılarını
kurmalarını sağlamak olmalıdır. Bununla birlikte, çevre hakkında bir farkındalık
duygusunu kazanmak için insanlar, önce çevreyi anlamayı gerçekleştirmelidir.
Kampların hepsi açık havayı sonuna kadar kullanmaz. Buna rağmen kamp
gelenekleri ve uygulamaları açık havaya göre oluşturulmuştur. Bundan dolayı bütün
kamplarda, bu durumun bazı unsurlarının belirgin olması gerekir. İnsan sağlığı ve
esenliği, büyük oranda çevremizin kalitesine bağlı olduğundan dolayı çevremizin
korunması ile ilgili endişeler kampçılara önemle anlatılmalıdır.
Bazı kamp liderleri çevre hakkında aldıkları akademik eğitimin doğal deneyimlerinde
bir devamı ve yansıması olarak görür. Bilginin aktarılmasına ve öğrenmenin
gerçekleşmiş olmasına rağmen kamplardaki yapı ve eğitim yöntemleri, okullarda
verilen geleneksel eğitim yöntemlerinden farklı olabilir ve farklı da olmalıdır.
Doğal olan her şey hakkında uzman olmanız beklenmiyor, fakat bunun yerine,
doğa ile bir dereceye kadar ilgili olmalısınız ve kampçılarla beraber öğrenmek için
ne kabiliyetiniz varsa ve ne biliyorsanız onu istekli bir şekilde kullanmalısınız.
Kendinizi sık sık “bilmiyorum fakat araştırıp öğrenelim” derken bulabilirsiniz.
Doğa çalışması ve doğaya karşı bir yakınlık duymaya başlama, beklenmedik yerlerde
meydana gelebilir. Kampçılar bütün dikkatlerini etraflarındaki doğal çevreye verip
kendilerini kaybettikleri zamanda, kabinlerinden neredeyse bir kilometre uzağa
kadar süren yürüyüş, büyülenmiş gözlerle bir grubun ağını ören bir örümceği
izlemek için durduklarında ancak kesilebilir. El işi malzemesi toplamak için çıkılan
bir gezinti, farklı ağaçların ve onların kullanımı incelemesine dönüşebilir. Bunlar
1...,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221 223,224,225,226,227,228,229,230,231,232,...374
Powered by FlippingBook