211
KAMP LİDERLİĞİ
BÖLÜM 14
EL SANATLARI
Kamp programının önemli bir kısmını elişleri oluşturur. Bu etkinlikler, ana kamp
hedeflerinin gerçekleştirilmesine katkıda bulunurlar. El işi programları, bütün
kampçılara malzemeleri kullanmanın bireysel doyumunu yaşama ve kendilerini
ifade etmeleri için bir çıkış yolu sağlayan yeni becerileri öğrenme imkânı sunar.
Kamp programında, çocuklar okuldaki el işi etkinliklerini gerekli araç gereçlerle
donatılmış bir odada, bir uzmanın gözetimi altında ve bazen de sıra dışı yetenek
ve ilgilere göre gerçekleştirebilirler. Bunun yerine, doğuştan yetenekli çocuklardan
başlayıp bir çizgiyi bile doğru çizemeyecek kadar sanat yeteneği olmadığını iddia
eden herkes için uygun içeriği olmalıdır.
Kamp malzemelerini onarma ve boyama gibi yararlı etkinlikleri de içeren çok geniş
kapsamlı el işi projeleri yapılabilir. Kereste artıkları, kamp için masa, sandalye,
raf ve kamp tesisleri için diğer ihtiyaçları yaparak ve herkesin kendi özel zevk ve
kişiliğine göre süsleyerek yeniden değerlendirilebilir. El işi projeleri, hatıra eşya
yapmaktan başlayıp sadece ilginç bir şey ortaya çıkarmanın doyumu için yapılan
etkinliklere kadar giden bir alanı kapsayabilir.
İyi programlar herhangi bir özel el işi merkezi olmadan yürütülebilir. Bazı kampların,
bu alanda özellikle eğitimi ve becerisi olan ve lider veya öğretmen olarak görev
yapan en azından bir görevlinin olduğu el işi merkezleri vardır. Söz konusu merkez
gayet iyi donanımlı veya sadece iyi aydınlatılmış odası, rahat sandalyeleri, masaları,
açık hava piknik masaları, çalışma tezgâhları, birkaç sıradan alet ve hammaddesi ile
oldukça basit olabilir.
Programlar birçok şekilde yürütülür. Daha resmi programı yürütme ortamının olduğu
kamplarda, her kampçı birimi ayrılan zamanda el işi merkezinde bir oturum için
planlanır veya kişiler sıradan bir etkinlik anında veya kendi serbest zamanlarında
gelmeyi seçebilirler. Daha esnek bir program ortamında birimlere temel malzemeler