Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 61

59
verilen başka bir ödülü alan; İsveç Bilimler Akademisi’ne
haber gönderip ‘Ödülü reddettik
, ama acaba parayı ver-
mez misiniz?’ diye haber gönderen Jean Paul Sartre’ı
tutarsız görür.
Siyaset
Siyasi düşüncelerini, İslami düşüncelerini orijinal
bir Türklük kavramı ile ortaya koyar. Herhangi bir
etnisiteyle veya herhangi bir kültürel belirlenimle
açıklanamayan Türklüğü, tarihsel olarak İslam’ın
dünyadaki siyasi konumunun özel bir alanı ola-
rak vurgular. Türklüğü tam olarak ‘kâfirle çatış-
mayı göze alan Müslüman’ ifadeleriyle tanımlar.
Türklerin yapacakları işlerin ancak küfrü geriletmek
amacına yönelmiş işler olabileceğini söyler.
“İstiklal Harbi, İstiklal Marşı ile aynı ruh içeri-
sinde gerçekleştirilmiştir. İstiklal Marşı’nın sözleri
incelendiğinde kastedilen şey daha net anlaşılmak-
tadır. Zira İstiklal Marşı, İstiklal Harbi verilmeden
önce, İstiklal Harbi’nin verilebilmesi ve bunun han-
gi ruhla sağlanabileceğinin Türklere gösterilmesi
amacıyla yazılmış bir marştır. Dolayısıyla İstiklal
Marşı millî bir teklif, millî bir proje olarak ortaya
çıkmış ve gerçekten de İstiklal Harbi’nin verilmesi
imkânını doğurmuştur.” der.
İsmet Özel, Türklüğün kendine dünya sistemi-
nin şartları altında bir çıkış yolu bulması ümidinin
1960 sonrasında önce sınıfsal bir uyanış üzerinden
Sosyalizm aracılığıyla, sonra da kimliksel bir uyanış
üzerinden İslamcılık aracılığıyla bir imkân olarak
belirdiğini ifade eder, ancak bu çıkış yollarının bu
1...,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60 62,63,64,65,66,67,68,69,70,71,...132
Powered by FlippingBook