Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 60

58
Edebiyat
‘Şair olmadığım için edebiyat eleştirmeni oldum.’
diyen Nurullah Ataç’ı, ortanın altında şeyler yaz-
mış olmasına rağmen kendisini şair sayan Ahmet
Hamdi Tanpınar’a göre daha tutarlı görür.
27 Mayıs’ı şiir açısından önemli bir dönemeç ola-
rak görür. Askeri İhtilal sonrasında, 10. Yıl Marşı’nın
iki şairinden biri olan iyi şair Faruk Nafiz’in
Yassıada’ya gönderilip şairliği tartışılan Behçet
Kemal’in kurucu meclise alınmasını, Türkiye’yi yö-
neten kişilerin şiir konusundaki tercihleri açısından
önemli bir ölçü kabul eder.
Cemal Süreya’yı oynak, Turgut Uyar’ı tutarlı bu-
lur.
Sezai Karakoç’un, Türkiye’de sağ görüşlere sahip
olup da sol aydınlar dünyasında yer etmiş ilk isim
olduğunu söyler.
Derrida ve Baudrillard gibi postmodernleri şarla-
tan olarak değerlendirir.
Şiirlerinden kesitlerin kullanıldığı Sinan Çetin’in
Prenses filmini saçma sapan bir çalışma olarak değerlen-
dirir. ‘Devrimciliği bırak, yaşamaya bak’ felsefesini işle-
yen filmi, bir zavallılık olarak görür.
Orhan Pamuk’u, Halit Ziya Uşaklıgil ile karşılaş-
tırmayı bile gereksiz bulur. Kerime Nadir’le Orhan
Pamuk arasındaki ortak nokta, ona göre her ikisinin
de Türk edebiyatına olan uzaklıklarıdır.
Nobel Edebiyat Ödülü’nü reddedip İsrail tarafından
1...,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59 61,62,63,64,65,66,67,68,69,70,...132
Powered by FlippingBook