Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 23

12
Toplan
Peki Ya Zamanlama?
Her görevde verilen zaman sınırlaması ekiplere problemleri hızlı, işbirliği içinde ve
kararlı bir şekilde çözmeyi öğretmek için tasarlanmıştır. Eğer ekibiniz fazla genç veya
görev için verilen sürelerde zorlanıyorsa gençler görevi başarmak için birlikte çalışma
konseptini kavrayana kadar izin verilen süreye bir iki dakika ekleyebilirsiniz.
Bazen verilen süre dolduğunda bir ekibin görevi hala tamamlanmamış olabilir.
Bu normaldir. Ekipler problemi değerlendirme ve muhtemel çözümler üzerinde ile-
tişim kurma konusunda kendilerini geliştirdikçe zaman yönetimi becerileri de aynı
şekilde gelişecektir.
Görevler Biraz Belirsiz Değil Mi?
Bu kitaptaki görevler biraz belirsiz, evet, ancak bu bir hata değil, özellikle yapılan
bir şey. Ekiplerin problemleri çözme yolunda birlikte çalışması gerekliliğinin yanı
sıra aynı zamanda görevler katılımcıların talimatları dikkatli bir şekilde dinlemesini
ve bunları yenilikçi bir şekilde yorumlamasını da gerektirmektedir. Ekip üyelerinize
bundan bahsedin ve eğer talimatlar bir şeyi yapamayacaklarını söylemiyorsa, yap-
mak istedikleri şey güvenli olduğu sürece onu yapmalarında bir sakınca olmadığını
belirtin. Kurallara uymaya ve rapor ya da bilim projesi gibi belli bir şekilde olması
gereken işleri yapmaya alışık gençler için bu durum, anlaması zor bir konsept olabi-
lir. Ancak ekip çalışmalarındaki ana fikir, gençlerin yenilikçi bir şekilde düşünmeyi
ve her bir göreve farklı bir çözüm üretmeyi öğrenmesidir.
Değerlendirme
Her görev sonunda gençlerden çözümlerini değerlendirmesini isteyin. Her katılım-
cıdan pozitif bir olayı veya işe yarayan bir şeyi not etmesini ve gelecek sefer daha iyi
olabilecek bir noktayı paylaşmasını isteyin.
Size gelince, durumu veya problemi nasıl ele aldıklarını gözlemlemek ve gençler
görevi yerine getirdikten sonra düşüncelerinizi paylaşmakla yükümlüsünüz. Tali-
matların bir kısmını tamamen atladılar mı mesela? Bu durumda ilerlemeden önce
dikkatli bir şekilde dinlemelerini hatırlatmak isteyebilirsiniz. Bir katılımcı hiçbir şey
yapmadan durup izledi mi? Ekibe bir kişinin katılmamasının katkı sağlayacak bir
kişinin azalması demek olduğunu söyleyin. Herkesin paylaşacak bir şeyleri olmalı!
Tartışmaları kısa tutun. Birkaç küçük yorum veya soru gruba uzun ve sıkıcı bir
diyalogdan daha fazla katkı sağlayacaktır. Gençlere neyin işe yarayıp neyin yarama-
dığı hakkında düşünmelerini sağlamak için sorular sorun. Katılımcılara, ekip arka-
daşlarının uygun bir çözüm doğrultusunda birlikte çalışmaları gerektiğini anlatın.
Her görevden sonra ekip üyelerinin performanslarını nasıl iyileştirebileceklerini dü-
şünmelerini sağlamak için aşağıdaki listeden bir iki soru sorun:
1...,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22 24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,...248
Powered by FlippingBook