Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 134

GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
133
Türkiye’de Gençlerin Uyuşturucu ile Mücadele Politikaları Hakkında Düşünceleri
kapsayacak şekilde ilk kez hazırlanan “Ulusal Strateji ve Politika Belgesi” 20 Kasım 2006
tarihinde yürürlüğe girmiştir (Yıldırım, 2008, s. 34).
EMCDDA’nın uyuşturucu ile mücadele noktasında üye ülkelerde belirlenmesini öngördü-
ğü “Ulusal İrtibat Noktası” görevini 2002’den beri yürüten TADOC 2006 yılına gelindiğinde
bu görevi TUBİM’e devretmiştir (Işık, 2013, ss. 69-70). 2006-2012 yıllarını kapsayacak
şekilde TUBİM koordinesinde ilgili tüm kurumlarımızın katkıları ile hazırlanan “Bağımlılık
Yapıcı Maddeler ve Madde Bağımlılığı ile Mücadelede Ulusal Politika ve Strateji Belgesi”
uyuşturucu sorunu ile mücadele kapsamında izlenecek yöntemleri, ilkeleri ve hedefleri be-
lirleyen en önemli belgedir. Belge ile uyumlu olarak farklı zamanlarda “Ulusal Uyuşturucu
Eylem Planı” hazırlanmıştır. İlgili kurum ve kuruluşların katılımıyla 2007-2009 yıllarını kap-
sayacak şekilde hazırlanan ilk eylem planı 01.01.2010 tarihi itibariyle başarılı bir uygulama
olarak kayıtlara geçmiştir. Bu plandan hemen sonra yine ilgili tüm kurum ve kuruluşların
katkılarıyla 2010-2012 yılları arasını kapsayacak şekilde 2. Ulusal Uyuşturucu Eylem Planı
hazırlanmıştır (TUBİM, 2011, s. 14). 01.01.2013 tarihinde Bağımlılık Yapıcı Maddeler ve
Madde Bağımlılığı ile Mücadelede Ulusal Politika ve Strateji Belgesi kapsamında hazırla-
nan 2. Ulusal Uyuşturucu Eylem Planı sona ermiş, bunun yerine 2013-2015 yıllarını kap-
sayan 3. Ulusal Uyuşturucu Eylem Planı hazırlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu plan Ulusal
Uyuşturucu Politika ve Strateji Belgesi’ne (2013-2018) paralel olarak, uyuşturucu sorunu-
nun arz azaltımı ve talep azaltımı süreçlerine yönelik dengeli bir yaklaşımı benimsemiştir
(Başbakanlık, 2013b, ss. 7-8).
Uyuşturucu ile mücadele politikalarını önemli ölçüde ortaya koyan bu belgeler ile küresel
bir sorun haline gelen uyuşturucu madde sorununun koordinasyonu, arz azaltımı, önleme,
tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri, zarar azaltımı, uluslararası iş birliği ve bilgi toplama,
araştırma ve değerlendirme alanlarında ülkemizdeki uyuşturucu madde sorununun profi-
linin ortaya çıkarılması, uyuşturucu sorunu ile mücadele politikalarımızın belirlenmesi ve
sorunların bilimsel ve akılcı bir yolla çözümü için gerekli stratejik hedeflerin belirlenmesi
amaçlanmaktadır (Başbakanlık, 2013a, s. 9).
Uyuşturucu ile mücadele politikaları kapsamında EGM TUBİM ve TUBİM’in illerdeki tem-
silcileri olan Madde Kullanımı İle Mücadele Büro Amirlikleri’nde görevli İl Temas Noktası
(İLTEM) personeli ise uyuşturucu talebinin azaltılması için başta gençler olmak üzere top-
lumun uyuşturucunun zararları konusunda bilgilendirilmesi, bireylerin uyuşturucu mad-
deden uzaklaştırılması amacıyla bir dizi faaliyet gerçekleştirmiştir. 2011 yılı içinde toplam
2.519 faaliyet gerçekleştirilirken bu sayı 2012 yılında 2.999’a yükselmiştir. 2011 yılında
gerçekleştirilen faaliyetler kapsamında 320.504 öğrenci, 23.267 aile, 18.175 kamu gö-
revlisi, 17.613 öğretmen ve 18.407 diğer gruplardan olmak üzere toplam 397.966 kişiye
ulaşılmıştır. 2012 yılı içerisinde gerçekleştirilen faaliyetlerde ise 15.084 öğretmen, 21.448
öğrenci velisi, 6.594 STK üyesi, 19.482 kamu kurum çalışanı, 409 basın mensubu, 2.079
özel sektör çalışanı, 399.024 lise ve üniversite öğrencisi, 55.243 diğer olmak üzere olmak
üzere toplam 519.363 kişiye ulaşılmıştır. Bu gerçekleştirilen faaliyetler ise genelde konfe-
1...,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133 135,136,137,138,139,140,141,142,143,144,...182
Powered by FlippingBook