Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 358

353
KAMP LİDERLİĞİ
EK-A
Kamp Liderliği Konusunda Kurs
Düzenlemek İçin Öneriler
Bu kitap, üniversitelerde okutulan kamp liderliği dersleri için ders kitabı olarak
yazılmıştır. Eğitim almakta olan aday kamp liderlerini, kamplara hazırlık eğitimi
alanları, hizmet içi eğitim kursu alanları ve hâlihazırda bir kampta çalışmakta olan
görevlileri eğitmek için de aynı derecede kullanışlıdır. Başarılı bir kamp lideri
sağlam bünyeli, insan doğasından anlayan, doğru yaklaşımları ve özel yetenekleri
olan biri olmalıdır. İşlerini iyi yapabilmeleri için geleceğin liderlerinin iyi eğitilmiş
ve yeterli biçimde hazırlanmış olmaları gerekir. Tıpkı birlikte çalışacakları
kampçılar gibi liderler de canlı ve çeşitliliği olan, uygun ve anlamlı bir kurstan
fayda sağlayacaklardır.
Kursun teorik yanları alışılagelmiş dersler, tartışmalar ve testlerle uygulanabilir
ama daha fazlası gereklidir. Ekipman kullanımı ve gruplarla etkili çalışma gibi
kamp yeteneklerini geliştirmek için, deneyimleme olanakları da gerekmektedir.
Kamp yapma ve iz sürme yeteneklerini geliştirmek için açık hava gezintileri
düzenlenmelidir. Aynı zamanda, gerçekten çocuklarla çalışmaları (onları oyunda
yönetmek gibi) istenebilir.
Bazı insanlar görerek, bazıları duyarak, bazıları da yaparak en iyi şekilde öğrenirler.
Bu yöntemlerin hepsini birleştirmek öğrencilerle iletişime geçmenin en iyi yoludur.
Bu yaklaşım aynı zamanda, çeşitli öğretmenlik ve liderlik yetenekleri kullanacak
liderler için de iyi bir model olacaktır. Faydalı olabilecek bazı öneriler şunlardır:
1. Dergilerden, kitaplardan ve internetten tamamlayıcı okumalar yapın. Tüm
öğrenciler değişik yöntemleri, fikirleri ve arazide işlerine yarayacak bazı
bilgileri bu kaynaklarda görmüş olurlar. Ek olarak öğrencilerin ekoloji,
su sporları, grup dinamikleri gibi farklı alanlardan okumalar yapmalarını
sağlayarak kişisel ilgi alanlarını takip etmelerine izin vermek de liderlerin
belli başlı işlere hazırlanmalarına fayda sağlayacaktır.
2. Genel ilgi alanlarına dair tartışmalar yapın (yuvarlak masa, panel ya da
bir grup üyesinin liderliğinde). Konu başlığı sınıf tarafından seçilebilir.
Sınıftakilerden kampçılıkla ilgili sözlü sunumlar ya da yazılı raporlar isteyin.
Öğrencileri, materyallerini dinamik bir şekilde sunmaları için cesaretlendirin.
Sınıftakiler arkadaşlarının kullandığı yöntemleri değerlendirebilir.
3. Kişiler, sırayla seçilen konu başlıklarının tartışılmasında sınıf arkadaşlarına
liderlik yapabilirler (bir tartışmanın nasıl yönetileceği; bir kampçıyla, ateş
yakmak, çadır kurmak, bıçak kullanıp bakımını yapmak veya muhtemel bir
sorunu ile ilgili olarak nasıl konuşulacağı; vb.). Bu konuların kampçılara
nasıl sunulacağını tartışın.
4. Kampta kullanılacak şarkılar bulmak, kamp ya da kişisel kullanım için
makale yazmak gibi projeler verin.
1...,348,349,350,351,352,353,354,355,356,357 359,360,361,362,363,364,365,366,367,368,...374
Powered by FlippingBook