Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 8

6
Vehbi Bayhan
Abstract
Participation can be defined as to be a member of a family, an international organization, schools,
workplaces, healthservices, local and national managements, clubs and even parliaments. United
Nations defines the participation of the youth as follows: economic participation (work and devel-
opment), political participation (resolution process), social participation (to take part in social and
environmental activities), cultural participation (art activities, cultural values and discourse).
In the age of the Internet and social media being the main communication device and platform,
e-participation is emerging as a new concept in the collective participation pattern of young people
in the global information society. Expressing themselves through the Internet and social media and
participating in social, political and cultural contexts is the main form of new fluid society.
The studies show that to include youngs to the social activities creates positive effects on their
self-improvement, sense of citizenship, social responsibility, knowledge, academic skills and career
expectations.
In this study, youth participation collective participation patterns will be examined under the follow-
ing headings: economic participation, political participation, social and cultural participation, e-par-
ticipation.
Keywords:
Youth, Participation, Economic, Social, Political andCultural Participation, E-Participation.
Giriş
Bir aile içerisinde dünyaya gelen bireyin ilk sosyalleşme kurumu ailedir. Birey, yetiştiği
ailesi içinde ait olduğu toplumun bütün kültürel ve sosyal kodlarını öğrenir. Anne ve baba
başta olmak üzere bütün aile bireylerinin yeni yetişen çocuk ve genç üzerindeki birincil
etkisi yerini, ergenlik döneminde akran ve arkadaş grubuna bırakır. Aile ve akran grubun-
dan sonra sırasıyla okul, işyeri ve tüm hayatı çerçeveleyen medya önemli sosyalleşme
ajanlarıdır. Sosyalleşme doğum ile başlar ve bireyin ölümüne kadar sürer.
Sosyalleşme ajanlarının bireyin kimliğinin oluşması aşamasındaki etkileri bireyin bütün ha-
yatına yansır. Zamanın ruhu ve içinde bulunulan “sosyolojik bağlam” bireyi yeniden üretir.
Bu bağlamda, çocukluktan başlayarak topluma katılma örüntüleri de sosyolojik bağlam
tarafından oluşturulur. Eğitim ve öğretim sürecinin son düzeyi olan üniversite eğitimi süreci
de gençlerin topluma katılmasında önemli dönemi oluşturur. Ancak topluma katılma örün-
tüleri genç bireyin sosyolojik bağlamından soyut değildir. Kimliğinin bileşenleri ve dokusu
hayatının her aşamasında etkisini gösterir (Bayhan, 2015:369).
Gençliğin topluma katılım örüntüleri şu bağlamlarda irdelenebilir: Ekonomik katılma, siya-
sal katılma, sosyal ve kültürel katılma ile küresel bilişim toplumunda yeni katılma biçimi:
e-katılım. Öncelikle topluma katılım örüntülerini anlamak için toplumsal ve kültürel yapının
nasıl bir birey inşa ettiğini bilmek önem taşımaktadır. Her toplumsal bağlam kendi birey
modelini üretir. Bu örüntüler nesilden nesile aktarılır. Değişim kaçınılmazdır, ancak değişim
olsa da temel toplumsal yapı, bireyin ve toplumun kültürünü ve hayat biçimini etkiler.
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...216
Powered by FlippingBook